۱۳۸۸ آبان ۲۲, جمعه

ارتباط با خدا

گفتم  : خسته ام ...

 

گفتی  :

لا تقنطوا من رحمه الله   

از رحمت خدا ناامید نشید ( زمر/53)

 

 

 

گفتم  : هیشکی نمی دونه تو دل من چی میگذره

گفتی  :

ان الله یحول بین المرء و قلبه

خدا حائل است بین انسان و قلبش (انفال/24)

 

 

 

گفتم  : غیر از تو کسی رو  ندارم

 

گفتی  :

نحن اقرب الیه من حبل الورید

ما از رگ گردن به انسان نزدیکتریم (ق / 16)

 

 

 

گفتم  : ولی انگار اصلا منو فراموش کردی ! 

 

گفتی  :

فاذکرونی اذکرکم

منو یاد کنید تا یاد شما باشم ( بقره / 152 )

 

 

 

گفتم  : تا کی باید صبر کرد ؟

 

گفتی  :

و ما یدریک لعل الساعه تکون قریبا

تو چه میدونی شاید وقتش نزدیک باشه  ( احزاب / 63 )

 

 

 

گفتم  :تو بزرگی و نزدیک بودنت، برای منه کوچیک خیلی دوره! تا اون موقع چی کار کنم؟

 

گفتی  :

و اتبع ما یوحی الیک و اصبر حتی یحکم الله

کارایی که بهت گفتم انجام بده و صبر کن تا خدا خودش حکم کنه ( یونس / 109 )

 

 

 

گفتم  :خیلی خونسردی! تو خدایی و صبور! من بنده ات هستم و ظرف صبرم کوچک ... یه اشاره کنی تمومه !

 

گفتی  :

عسی ان تحبوا شیئا و و هو شر لکم

شاید چیزی که تو دوست داری به صلاحت نباشه ( بقره / 216 )

 

 

 

گفتم  : انا عبدک الضعیف و الذلیل ... اصلا چطور دلت میاد ؟

 

گفتی  :

ان الله بالناس لرئوف رحیم

خدا نسبت به همه مردم – نسبت به همه – مهربونه ( بقره / 143 )

 

 

 

گفتم  : دلم گرفته

 

گفتی  :

بفضل الله و برحمته فبذلک فلیفرحوا

(مردم به چی دل خوش کردن ؟) باید به فضل و رحمت خدا شاد بود.

 

 

 

گفتم  : راست میگید اصلا بی خیال!  توکلت علی الله  

 

گفتی  :

ان الله یحب متوکلین

خدا اونایی رو که توکل میکنن دوست داره ( آل عمران / 159 )

 

 

 

گفتم  : خیلی چاکریم ! ولی اینبار، انگار ...

 

گفتی  :

حواست رو خوب جمع کن ! یادت باشه که :

و من الناس من یعبد الله علی حرف فان اصابه خیر اطمان به و ان اصابته فتنه انقلب علی وجهه خسر الدنیا و الاخره

 بعضی از مردم خدا رو فقط به زبون عبادت میکنن . اگه خیـری بهشون برسه ، امـن و آرامـش پیدا می کنن و اگه بلایی سرشون بیاد تا امتحان شن ، رو گردون میشن .

 

 

 

خداوندا ، تو كه با كلامی زمین و آسمان را

آفریـدی ، با كـلامی مرا جویبـاری كن

تا در خاك تشنه فرو رفته باشم

و یا پـروانه ای كن تا قبل از

غروب آفتاب مرده باشم . 

(بیدل دهلوی)

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا خودتون رو معرفی کنید و آدرس الکترونیکی خود را نیز بنویسید